Το 1ο ΑΓΓΛΙΚΟ ΝΗΠΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ

Το Αγγλικό Νηπιακό Κέντρο WILLPOWER είναι ένα αγγλικό νηπιακό μοντέλο που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 έως 6 ή 7 ετών & αναπτύσσει τα επικοινωνιακά τους χαρίσματα στη ξένη γλώσσα. Γίνεται διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη διδασκαλία εκπαιδευτικών ενοτήτων: Γλώσσα, πολιτισμός, φύση, μαθηματικές έννοιες, τέχνη, CLIL δραστηριότητες. Βιωματική μάθηση & οπτικοακουστική μεθοδολογία.

 

Η ιδέα

Η δημιουργία του κέντρου αυτού βασίζεται στην πρωτοβουλία μας για δημιουργική ενασχόληση των παιδιών χρησιμοποιώντας βασικές γνώσεις της αγγλικής  γλώσσας. Με τη φοίτησή τους οι μαθητές εκτίθενται σ’ ένα αγγλικό περιβάλλον στο οποίο απασχολούνται με ποικίλες δραστηριότητες όπως : παιχνίδια με μπάλα, τραγουδάκια, κατασκευές, παραμυθάκια, θεατρικό παιχνίδι κλπ, ενώ παράλληλα παίζουν μουσική, κάνουν γυμναστική & μαθαίνουν αγγλικά μέσω διαφόρων μέσων και μεθόδων βιωματικής εκπαίδευσης, μόνο οπτικοακουστικά, και χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η γραφή και η ανάγνωσηΤα νηπιακά μας τμήματα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ PRE-JUNIOR. Οι εκπαιδευτικές μας υπηρεσίες στα νηπιακά τμήματα αποσκοπούν στην έκθεση των μαθητών στην ξένη γλώσσα ποικιλοτρόπως, σφαιρικά, πολιτισμικά, γλωσσικά, οπτικοακουστικά, όπως προστάζει η ευρωπαϊκή επιτροπή και όχι για να μάθουν μόνο την αλφάβητο ή κάποια τραγουδάκια

 

 

Το πρόγραμμά μας

Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας βασίζεται σε εγκεκριμένες αρχές διδακτικής και μεθοδολογίας, προτεινόμενες από Ευρωπαίους & Αμερικάνους επιστήμονες και φορείς. Δεν πρόκειται για έναν τυχαίο τρόπο εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική αυτή ζώνη είναι ιδιαίτερα απαιτητική σε προετοιμασία μαθήματος, σε εγκαταστάσεις, σε εκπαίδευση & επιμόρφωση, σε υλικά και…σε ενέργεια για να μπορέσει ένας εκπαιδευτικός οργανισμός να εφαρμόσει τις αρχές διδακτικής και μεθοδολογίας όπως αυτές ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα! Όλες αυτές οι προϋποθέσεις καθιστούν τη διδασκαλία σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας ως ιδιαίτερο διάβημα. Εμείς αυτό το διάβημα το τολμήσαμε από το 2009 στο Αγρίνιο και ανταποκριθήκαμε στην πρόκληση.

  1. Προσαρμόσαμε τις εγκαταστάσεις κατάλληλα για να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια (σύστημα συναγερμού, πυρόσβεσης, πυρασφάλειας, καμερών ασφαλείας, κουτί πρώτων βοηθειών, πύρους ασφαλείας στις μπαλκονόπορτες για να αποτρέπουν την έξοδο προς τα μπαλκόνια, υποαλλεργικό & αντιολισθητικό  πάτωμα), την άνεση ( μεταφερθήκαμε σε μεγάλο, σύγχρονο και άνετο κτίριο, με ξεχωριστές τουαλέτες κοριτσιών & αγοριών, με εργονομικά έπιπλα & πίνακα μικρής κλίμακας και όμορφης αισθητικής, σε μια αίθουσα ειδικά διαμορφωμένη για τη διδασκαλία νηπιακών τμημάτων, μεγάλος χώρος αναμονής) τη δημιουργικότητα των μικρών μας μαθητών (ηχητικό σύστημα δραστηριοτήτων & εκδηλώσεων, διαδραστικοί πίνακες, πλούσια εποπτικά μέσα & υλικά.)
  2. Εκπαιδευτήκαμε ειδικά για τη διδασκαλία σε αυτή την ηλικιακή ζώνη ( μέσω σπουδών/ ειδικών μαθημάτων κοινωνιογλωσσολογίας & αμερικάνικης και αγγλικής λογοτεχνίας στο πανεπιστήμιο του Λονδίνου, με πεντάμηνη επιμόρφωση στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), με θέμα «Διδασκαλία ξένων γλωσσών σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», με σεμινάριο μεθοδολογίας στη διδασκαλία προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στο Βρετανικό Ινστιτούτο Παρισιού, διάφορα σεμινάρια στην Αθήνα για θεατρικό παιχνίδι, χρήση μουσικής και κινησιολογίας στη διδασκαλία κλπ από δυο αξιότιμες εκπαιδεύτριες στον χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης: τη Λιλίκα Κουρή και τη Σουζάν Αντόναρος etc  consultants). Έκτοτε, αναζητούμε τη διαρκή επιμόρφωση & ενημέρωση για οποιεσδήποτε εξελίξεις επέρχονται στη ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ελλάδα & στην Ευρώπη.
  3. Αποκτήσαμε εργασιακή εμπειρία στη διδασκαλία παιδιών ηλικίας 3 έως 7 χρόνων πριν ανοίξουμε το δικό μας κέντρο ( σε μεγάλο εκπαιδευτικό οργανισμό στη Θεσσαλονίκη και στο Βρετανικό συμβούλιο στο Παρίσι όπου προέκυψε συνεργασία μετά την επιμορφωτική σειρά μαθημάτων στο Βρετανικό Ινστιτούτο.)
  4. Γίνεται πολύ προσεκτικός σχεδιασμός μαθήματος από την καθηγήτρια σε κάθε μάθημα με ειδικό lesson plan το οποίο ορίζει τα στάδια του μαθήματος, τα χρονο-όρια, τα υλικά και εποπτικά μέσα, τις δραστηριότητες, εναλλακτικά βήματα/σχέδιο μαθήματος σε περιπτώσεις που κρίνεται ότι πρέπει να ακολουθηθεί διαφορετική προσέγγιση.
  5. Το μάθημα γίνεται αποκλειστικά από την ιδιοκτήτρια και δε μεσολαβεί κανένα άλλο πρόσωπο για την εκπαίδευσή τους. Αυτό προσδίδει συναισθηματική ασφάλεια στους λιλιπούτειους φίλους μας εφόσον το πρόσωπο του δασκάλου είναι σταθερό & αξιόπιστο.
  6. Τα μαθήματα γίνονται βιωματικά
  7. Η όλη έκθεση των μαθητών στη γλώσσα γίνεται μόνο οπτικοακουστικά. Δουλεύουμε την προφορική τους και ακουστική τους δεξιότητα εκθέτοντας τους μαθητές σε μεγάλο ποσοστό στη ξένη γλώσσα. Δε συμπεριλαμβάνουμε γραφή και ανάγνωση.
  8. Για τη διδασκαλία έχουμε τη γνώση και ευχέρεια να αντλούμε στοιχεία από τη ΜΕΘΟΔΟ BERLITZ, τη ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ  ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ & ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΤΥΠΩΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΤΟΥ GARDNER σε συνδυασμό με τις πιο πρόσφατες αρχές διδακτικής & μεθοδολογίας.
  9. Στα μαθήματα χρησιμοποιούμε διάφορα εποπτικά μέσα διδασκαλίας με παιγνιώση τρόπο με σκοπό να αυξήσουμε ή να αλλάξουμε τα αισθητηριακά κανάλια που χρησιμοποιούνται & να βελτιστοποιήσουμε το μαθησιακό αποτέλεσμα. Κάποια από αυτά είναι: εικόνες- φωτογραφίες, ταινίες, αποσπάσματα βιντεοσκοπήσεων, διαδραστικά περιβάλλοντα, μοντέλα παρουσίασης του μαθήματος, ακουστικό υλικό, φυσικά αντικείμενα (realia) , λογοτεχνικά βιβλία, μουσική και πολλά άλλα.
  10. Οργανώνονται portfolios, projects, διαγωνισμοί και παιχνίδια, όχι ως επιβράβευση αλλά ως στάδια του μαθήματος
  11. Πραγματοποιούνται θεατρικές παραστάσεις & μιούζικαλ, ενώ το θεατρικό παιχνίδι στην τάξη είναι μια ακόμη εκπαιδευτική προσέγγιση.
  12. Η διδασκαλία σε αυτή τη ζώνη γίνεται με μεγάλη αφοσίωση, αγάπη και μεθοδικότητα, σεβόμενοι τη λεγόμενη "Σιωπηλή Περίοδο", την ιδιοσυγκρασία του κάθε παιδιού, την ιδιαιτερότητα αναγκών και ικανοτήτων στην ηλικία αυτή καθώς και τις τοπικές και εθνικές ιδιαίτερότητες.
 
 

Η Ευρωπαϊκή Πολιτική του 21ου αιώνα για την εκμάθηση ξένων γλωσσών στη πρώιμη ηλικία

 

13 Δεκεμβρίου 2001: To Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ζητά μέτρα για την προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας & γλωσσομάθειας

 

14 Φεβρουαρίου 2002: Το Συμβούλιο Παιδείας καλεί τα κράτη μέλη να προβούν σε συγκεκριμένα βήματα

 

24 Ιουλίου 2003: H Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντά στα αιτήματα με ένα πρόγραμμα δράσης. Αυτή η δράση και με βάση παλαιότερο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2002) & προτάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Βαρκελώνης ( Μάρτιος 2002), τονίζεται η αναγκαιότητα για λαούς της Ευρώπης για εκμάθηση τουλάχιστον 2 γλωσσών από μικρή ηλικία. Στο σχετικό κεφάλαιο του εγγράφου με τα οφέλη, γίνεται εκτενής αναφορά στη σημασία πρώιμης εκμάθησης, η οποία πλέον ορίζεται στην προσχολική ηλικία, καθώς και στις ζωτικής σημασίας συνθήκες για κατάλληλη εκπαίδευση και συνεχούς επιμόρφωσης του διδάσκοντα, ο οποίος φέρει σημαντική ευθύνη καθότι τυχόν αρνητική εμπειρία μπορεί να οδηγήσει σε ισόβια αποτροπή από τη γλωσσομάθεια.

 

Η Ευρωπαϊκές τάσεις και η σημερινή πραγματικότητα για την πολυγλωσσία σήμερα

Η πιο σύγχρονη άποψη, όπως αυτή απαντάται στο ενημερωτικό φυλλάδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2008) με τίτλο « Μιλώντας για την Ευρώπη – Οι γλώσσες στην Ευρωπαϊκή Ένωση» είναι η εξής:  «ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΝΩΡΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΜΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ».

Χαρακτηριστικά παραδείγματα χωρών όπου διδάσκονται ξένες γλώσσες σε προσχολική ηλικία είναι η Γερμανόφωνη κοινότητα του Βελγίου (3 ετών), στις 10/17 αυτόνομες κοινότητες της Ισπανίας (3 ετών),στην Κύπρο που από 6 χρόνων έπεσε το ηλικιακό όριο στα 5, στη Γαλλία και σε άλλες χώρες.

 

Η Γερμανική γλωσσική εκστρατεία τη δεκαετία του 1990

 

 

1992

 

Δημιουργήθηκε το επιστημονικό περιοδικό Primar για καθηγητές ξένων γλωσσών στα γερμανικά.

 

 

1996

 

Ειδικοί επιστήμονες από 22 χώρες συνεργάστηκαν με σκοπό να δημιουργήσουν ένα βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το αποτέλεσμα αυτού?  Οι Oδηγίες Νυρεμβέργης με τον τίτλο : «ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗΣ για την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρή ηλικία - Πώς να βρείτε έναν τρόπο διδακτικής & μεθοδολογίας για την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μαθητές μικρής ηλικίας».

 

 

2010

 

 Έγινε εκσυγχρονισμός του προγράμματος που δημοσιεύτηκε το 1996, με τον εκσυγχρονισμό σε κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, επιστημονικό, τεχνολογικό επίπεδο. Έγινε επανέκδοση αλλά η αρχική ισχύ των βασικών σημείων συνεχίζεται. Οι συγγραφείς του προγράμματος ήταν καθηγητές ξένων φιλολογιών σε πανεπιστήμια διαφόρων χωρών με ειδίκευση στη διδασκαλία σε μικρή ηλικία.

 

 

Σχετικά με τα δίγλωσσα παιδιά, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες έχει αποδειχθεί ότι [… από τους πρώτους κιόλας μήνες της ζωής του μέχρι και την ηλικία των τριών ετών, είναι το ιδανικό διάστημα για να έρθει το παιδί σε επαφή με μια δεύτερη γλώσσα. Η αμέσως επόμενη καλή ηλικία είναι μεταξύ τεσσάρων και επτά ετών, οπότε το παιδί μπορεί να μάθει παράλληλα μία ακόμη γλώσσα τόσο καλά που να καταλήξει στο να μιλάει και τη δεύτερη ως μητρικήΠαρ’ όλο που, όπως εξηγήσαμε, όσο νωρίτερα έρθει το παιδί σε επαφή με τη δεύτερη γλώσσα, τόσο ευκολότερη γίνεται η κατάκτησή της, αυτό που πρέπει να έχουν στο νου τους οι γονείς είναι ότι ένα παιδί δε θα μάθει μια γλώσσα ως δια μαγείας, π.χ. δε θα μάθει ισπανικά παρακολουθώντας στην τηλεόραση ισπανικές παιδικές σειρές, ενώ εσείς μιλάτε ελληνικά σπίτι! Θα χρειαστεί συντονισμένη προσπάθεια και να αφιερώσετε πολύ χρόνο. Μην ξεχνάτε πως προκειμένου να επιτευχθεί η εκμάθηση πρέπει να μεταφέρετε στο παιδί τη δεύτερη γλώσσα μέσα από κατανοητούς και ενδιαφέροντες τρόπους που θα συνδέονται με την καθημερινότητά του] H παιδαγωγός Hayley Goodwin δίνει όλες τις εξηγήσεις / Άρθρο : 6 μύθοι για τα δίγλωσσα παιδιά

 

 

Για να δείτε δείγμα της δουλειάς μας & των δραστηριοτήτων μας, επισκεφτείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο : www.facebook.com/efi.karaiskou.79 Για οποιουσδήποτε προβληματισμούς σας ή απορίες σας, μη διστάσετε να αναφερθείτε στη διεύθυνση του φροντιστηρίου μας. Θα χαρούμε να σας ενημερώσουμε & να σας παραπέμψουμε σε σχετικές πηγές και έρευνες.

Η ιδιοκτήτρια,

Έφη Καραϊσκου

ΤΟ ΝΗΠΙΑΚΟ ΜΑΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΥΚΙΑ ΜΑΝΟΥΛΑ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

VID_20180511_192159.mp4 (152,2 MB)

ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ & ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΚΟ

VID_20180511_170652.mp4 (31,1 MB)

PICTURE READING 

VID_20180419_165924.mp4 (42,2 MB

Η απάντησή μου στην πρόσφατη τοποθέτηση του συλλόγου Palso Αιτωλοακαρνανίας σχετικά με τη "Διδασκαλία ξένων γλωσσών σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας" σε κέντρα ξένων γλωσσών. Σας προτρέπω όλους να διαβάσετε το παρόν άρθρο συμβάλλοντας στην έγκυρη ενημέρωσή σας σχετικά με το θέμα αυτό.

4ΤΗ ΣΕΠΤ 2018.doc (59392)