Το 1ο ΑΓΓΛΙΚΟ ΝΗΠΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ

Το Αγγλικό Νηπιακό Κέντρο WILLPOWER είναι ένα αγγλικό νηπιακό μοντέλο που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 έως 6 ή 7 ετών & αναπτύσσει τα επικοινωνιακά τους χαρίσματα στη ξένη γλώσσα. Γίνεται διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη διδασκαλία εκπαιδευτικών ενοτήτων. Διδάσκουμε την ξένη γλώσσα με έμφαση στην διαπολιτισμικότητα, στην οικολογία, στον εθελοντισμό, σε άνθρώπινες αξίες. Διδάσκουμε την Αγγλική μέσω μαθηματικών εννοιών και τέχνης, με CLIL δραστηριότητες και πολυαισθητηριακό τρόπο, με οπτικοακουστική μεθοδολογία.

Η ιδέα

Η δημιουργία του κέντρου αυτού βασίζεται στην πρωτοβουλία μας για δημιουργική ενασχόληση των παιδιών χρησιμοποιώντας βασικές γνώσεις της αγγλικής  γλώσσας. Με τη φοίτησή τους οι μαθητές εκτίθενται σ’ ένα αγγλικό περιβάλλον στο οποίο απασχολούνται με ποικίλες δραστηριότητες όπως : παιχνίδια με μπάλα, τραγουδάκια, κατασκευές, παραμυθάκια, θεατρικό παιχνίδι κλπ, ενώ παράλληλα παίζουν μουσική, κάνουν γυμναστική & μαθαίνουν αγγλικά μέσω διαφόρων μέσων και μεθόδων βιωματικής εκπαίδευσης, μόνο οπτικοακουστικά, και χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η γραφή και η ανάγνωσηΤα νηπιακά μας τμήματα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ PRE-JUNIOR. Οι εκπαιδευτικές μας υπηρεσίες στα νηπιακά τμήματα αποσκοπούν στην έκθεση των μαθητών στην ξένη γλώσσα ποικιλοτρόπως, σφαιρικά, πολιτισμικά, γλωσσικά, οπτικοακουστικά, όπως προστάζει η ευρωπαϊκή επιτροπή και όχι για να μάθουν μόνο την αλφάβητο ή κάποια τραγουδάκια

Το πρόγραμμά μας

Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας βασίζεται σε εγκεκριμένες αρχές διδακτικής και μεθοδολογίας, προτεινόμενες από Ευρωπαίους & Αμερικάνους επιστήμονες και φορείς. Δεν πρόκειται για έναν τυχαίο τρόπο εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική αυτή ζώνη είναι ιδιαίτερα απαιτητική σε προετοιμασία μαθήματος, σε εγκαταστάσεις, σε εκπαίδευση & επιμόρφωση, σε υλικά και…σε ενέργεια για να μπορέσει ένας εκπαιδευτικός οργανισμός να εφαρμόσει τις αρχές διδακτικής και μεθοδολογίας όπως αυτές ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα! Όλες αυτές οι προϋποθέσεις καθιστούν τη διδασκαλία σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας ως ιδιαίτερο διάβημα. Εμείς αυτό το διάβημα το τολμήσαμε από το 2009 στο Αγρίνιο και ανταποκριθήκαμε στην πρόκληση.

  1. Προσαρμόσαμε τις εγκαταστάσεις κατάλληλα για να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια (σύστημα συναγερμού, πυρόσβεσης, πυρασφάλειας, καμερών ασφαλείας, κουτί πρώτων βοηθειών, πύρους ασφαλείας στις μπαλκονόπορτες για να αποτρέπουν την έξοδο προς τα μπαλκόνια, υποαλλεργικό & αντιολισθητικό  πάτωμα), την άνεση ( μεταφερθήκαμε σε μεγάλο, σύγχρονο και άνετο κτίριο, με ξεχωριστές τουαλέτες κοριτσιών & αγοριών, με εργονομικά έπιπλα & πίνακα μικρής κλίμακας και όμορφης αισθητικής, σε μια αίθουσα ειδικά διαμορφωμένη για τη διδασκαλία νηπιακών τμημάτων, μεγάλος χώρος αναμονής) τη δημιουργικότητα των μικρών μας μαθητών (ηχητικό σύστημα δραστηριοτήτων & εκδηλώσεων, διαδραστικοί πίνακες, πλούσια εποπτικά μέσα & υλικά.)
  2. Εκπαιδευτήκαμε ειδικά για τη διδασκαλία σε αυτή την ηλικιακή ζώνη ( μέσω σπουδών/ ειδικών μαθημάτων κοινωνιογλωσσολογίας & αμερικάνικης και αγγλικής λογοτεχνίας στο πανεπιστήμιο του Λονδίνου, με πεντάμηνη επιμόρφωση στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), με θέμα «Διδασκαλία ξένων γλωσσών σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», με σεμινάριο μεθοδολογίας στη διδασκαλία προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στο Βρετανικό Ινστιτούτο Παρισιού, διάφορα σεμινάρια στην Αθήνα για θεατρικό παιχνίδι, χρήση μουσικής και κινησιολογίας στη διδασκαλία κλπ από δυο αξιότιμες εκπαιδεύτριες στον χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης: τη Λιλίκα Κουρή και τη Σουζάν Αντόναρος etc  consultants). Έκτοτε, αναζητούμε τη διαρκή επιμόρφωση & ενημέρωση για οποιεσδήποτε εξελίξεις επέρχονται στη ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ελλάδα & στην Ευρώπη.
  3. Αποκτήσαμε εργασιακή εμπειρία στη διδασκαλία παιδιών ηλικίας 3 έως 7 χρόνων πριν ανοίξουμε το δικό μας κέντρο ( σε μεγάλο εκπαιδευτικό οργανισμό στη Θεσσαλονίκη και στο Βρετανικό συμβούλιο στο Παρίσι)
  4. Γίνεται πολύ προσεκτικός σχεδιασμός μαθήματος από την καθηγήτρια σε κάθε μάθημα με ειδικό lesson plan το οποίο ορίζει τα στάδια του μαθήματος, τα χρονο-όρια, τα υλικά και εποπτικά μέσα, τις δραστηριότητες, εναλλακτικά βήματα
  5. Τα μαθήματα γίνονται βιωματικά
  6. Η όλη έκθεση των μαθητών στη γλώσσα γίνεται μόνο οπτικοακουστικά. Δουλεύουμε την προφορική τους και ακουστική τους δεξιότητα εκθέτοντας τους μαθητές σε μεγάλο ποσοστό στη ξένη γλώσσα. Δε συμπεριλαμβάνουμε γραφή και ανάγνωση.
  7. Για τη διδασκαλία έχουμε τη γνώση και ευχέρεια να αντλούμε στοιχεία από τη ΜΕΘΟΔΟ BERLITZ, τη ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ  ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ & ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΤΥΠΩΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΤΟΥ GARDNER σε συνδυασμό με τις πιο πρόσφατες αρχές διδακτικής & μεθοδολογίας.
  8. Στα μαθήματα χρησιμοποιούμε διάφορα εποπτικά μέσα διδασκαλίας με παιγνιώση τρόπο με σκοπό να αυξήσουμε ή να αλλάξουμε τα αισθητηριακά κανάλια που χρησιμοποιούνται & να βελτιστοποιήσουμε το μαθησιακό αποτέλεσμα. Κάποια από αυτά είναι: εικόνες- φωτογραφίες, ταινίες, αποσπάσματα βιντεοσκοπήσεων, διαδραστικά περιβάλλοντα, μοντέλα παρουσίασης του μαθήματος, ακουστικό υλικό, φυσικά αντικείμενα (realia) , λογοτεχνικά βιβλία, μουσική και πολλά άλλα.
  9. Οργανώνονται portfolios, projects, διαγωνισμοί και παιχνίδια, όχι ως επιβράβευση αλλά ως στάδια του μαθήματος
  10. Πραγματοποιούνται θεατρικές παραστάσεις & μιούζικαλ, ενώ το θεατρικό παιχνίδι στην τάξη είναι μια ακόμη εκπαιδευτική προσέγγιση.
  11. Η διδασκαλία σε αυτή τη ζώνη γίνεται με μεγάλη αφοσίωση, αγάπη και μεθοδικότητα, σεβόμενοι την ιδιοσυγκρασία του κάθε παιδιού, την ιδιαιτερότητα αναγκών και ικανοτήτων στην ηλικία αυτή καθώς και τις τοπικές και εθνικές ιδιαίτερότητες.
 
 

Η Ευρωπαϊκή Πολιτική του 21ου αιώνα για την εκμάθηση ξένων γλωσσών στη πρώιμη ηλικία

13 Δεκεμβρίου 2001: To Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ζητά μέτρα για την προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας & γλωσσομάθειας

14 Φεβρουαρίου 2002: Το Συμβούλιο Παιδείας καλεί τα κράτη μέλη να προβούν σε συγκεκριμένα βήματα

24 Ιουλίου 2003: H Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντά στα αιτήματα με ένα πρόγραμμα δράσης. Αυτή η δράση και με βάση παλαιότερο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2002) & προτάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Βαρκελώνης ( Μάρτιος 2002), τονίζεται η αναγκαιότητα για λαούς της Ευρώπης για εκμάθηση τουλάχιστον 2 γλωσσών από μικρή ηλικία. Στο σχετικό κεφάλαιο του εγγράφου με τα οφέλη, γίνεται εκτενής αναφορά στη σημασία πρώιμης εκμάθησης, η οποία πλέον ορίζεται στην προσχολική ηλικία, καθώς και στις ζωτικής σημασίας συνθήκες για κατάλληλη εκπαίδευση και συνεχούς επιμόρφωσης του διδάσκοντα, ο οποίος φέρει σημαντική ευθύνη καθότι τυχόν αρνητική εμπειρία μπορεί να οδηγήσει σε ισόβια αποτροπή από τη γλωσσομάθεια.

Η Ευρωπαϊκές τάσεις και η σημερινή πραγματικότητα για την πολυγλωσσία σήμερα

Η πιο σύγχρονη άποψη, όπως αυτή απαντάται στο ενημερωτικό φυλλάδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2008) με τίτλο « Μιλώντας για την Ευρώπη – Οι γλώσσες στην Ευρωπαϊκή Ένωση» είναι η εξής:  «ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΝΩΡΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΜΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ».

Χαρακτηριστικά παραδείγματα χωρών όπου διδάσκονται ξένες γλώσσες σε προσχολική ηλικία είναι η Γερμανόφωνη κοινότητα του Βελγίου (3 ετών), στις 10/17 αυτόνομες κοινότητες της Ισπανίας (3 ετών),στην Κύπρο που από 6 χρόνων έπεσε το ηλικιακό όριο στα 5, στη Γαλλία και σε άλλες χώρες.

Η Γερμανική γλωσσική εκστρατεία τη δεκαετία του 1990

1992: Δημιουργήθηκε το επιστημονικό περιοδικό Primar για καθηγητές ξένων γλωσσών στα γερμανικά.

1996: Ειδικοί επιστήμονες από 22 χώρες συνεργάστηκαν με σκοπό να δημιουργήσουν ένα βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το αποτέλεσμα αυτού?  Οι Oδηγίες Νυρεμβέργης με τον τίτλο : «ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗΣ για την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρή ηλικία - Πώς να βρείτε έναν τρόπο διδακτικής & μεθοδολογίας για την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μαθητές μικρής ηλικίας».

 Έγινε εκσυγχρονισμός του προγράμματος που δημοσιεύτηκε το 1996, με τον εκσυγχρονισμό σε κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, επιστημονικό, τεχνολογικό επίπεδο. Έγινε επανέκδοση αλλά η αρχική ισχύ των βασικών σημείων συνεχίζεται. Οι συγγραφείς του προγράμματος ήταν καθηγητές ξένων φιλολογιών σε πανεπιστήμια διαφόρων χωρών με ειδίκευση στη διδασκαλία σε μικρή ηλικία.

Σχετικά με τα δίγλωσσα παιδιά, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες έχει αποδειχθεί ότι [… από τους πρώτους κιόλας μήνες της ζωής του μέχρι και την ηλικία των τριών ετών, είναι το ιδανικό διάστημα για να έρθει το παιδί σε επαφή με μια δεύτερη γλώσσα. Η αμέσως επόμενη καλή ηλικία είναι μεταξύ τεσσάρων και επτά ετών, οπότε το παιδί μπορεί να μάθει παράλληλα μία ακόμη γλώσσα τόσο καλά που να καταλήξει στο να μιλάει και τη δεύτερη ως μητρική…] Παρ’ όλο που, όπως εξηγήσαμε, όσο νωρίτερα έρθει το παιδί σε επαφή με τη δεύτερη γλώσσα, τόσο ευκολότερη γίνεται η κατάκτησή της, αυτό που πρέπει να έχουν στο νου τους οι γονείς είναι ότι ένα παιδί δε θα μάθει μια γλώσσα ως δια μαγείας, π.χ. δε θα μάθει ισπανικά παρακολουθώντας στην τηλεόραση ισπανικές παιδικές σειρές, ενώ εσείς μιλάτε ελληνικά σπίτι! Θα χρειαστεί συντονισμένη προσπάθεια και να αφιερώσετε πολύ χρόνο. Μην ξεχνάτε πως προκειμένου να επιτευχθεί η εκμάθηση πρέπει να μεταφέρετε στο παιδί τη δεύτερη γλώσσα μέσα από κατανοητούς και ενδιαφέροντες τρόπους που θα συνδέονται με την καθημερινότητά του] H παιδαγωγός Hayley Goodwin δίνει όλες τις εξηγήσεις / Άρθρο : 6 μύθοι για τα δίγλωσσα παιδιά

Για να δείτε δείγμα της δουλειάς μας & των δραστηριοτήτων μας, επισκεφτείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο : www.facebook.com/efi.karaiskou.79 Για οποιουσδήποτε προβληματισμούς σας ή απορίες σας, μη διστάσετε να αναφερθείτε στη διεύθυνση του φροντιστηρίου μας. Θα χαρούμε να σας ενημερώσουμε & να σας παραπέμψουμε σε σχετικές πηγές και έρευνες.

Η ιδιοκτήτρια,

Έφη Καραϊσκου

ΤΟ ΝΗΠΙΑΚΟ ΜΑΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΥΚΙΑ ΜΑΝΟΥΛΑ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

VID_20180511_192159.mp4 (152,2 MB)

ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ & ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΚΟ

VID_20180511_170652.mp4 (31,1 MB)

PICTURE READING 

VID_20180419_165924.mp4 (42,2 MB

 

Η απάντησή μου στην  τοποθέτηση του συλλόγου Palso Αιτωλοακαρνανίας σχετικά με τη "Διδασκαλία ξένων γλωσσών σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας" σε κέντρα ξένων γλωσσών. Σας προτρέπω όλους να διαβάσετε το παρόν άρθρο συμβάλλοντας στην έγκυρη ενημέρωσή σας σχετικά με το θέμα αυτό:  

 

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΙΚΞΓ PALSO ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Διαβάζοντας την συνέντευξη τύπου του Συλλόγου ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Αιτωλοακαρνανίας που παραχωρήθηκε στις 29/08/2014, ταυτίζομαι με τις απόψεις σας σχετικά με τα θέματα που αναπτύχθηκαν, όμως, σε κάποιο σημείο του άρθρου ελλοχεύει φανερά ο κίνδυνος ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΑΣ και ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣHΣ διότι αναγράφεται ότι βάσει γνωμοδότησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ‘δεν επιτρέπεται παιδαγωγικά και νομικά η διδασκαλία ξένων γλωσσών σε νήπια’.

Η διατύπωση είναι εσφαλμένη διότι μόνο ο νομοθέτης με το νόμο που νομοθετεί ορίζει για το εάν κάτι επιτρέπεται ή απαγορεύεται αποκλειστικά.  Όπως, άλλωστε, πολλές φορές έχει διατυπωθεί στο παρελθόν η συγκεκριμένη  γνωμοδότηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αποτελεί εκφορά γνώμης και πρότασης μόνο και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση νόμο. Σε ότι αφορά δε το νομικό καθεστώς μέχρι σήμερα, δεν έχει νομοθετηθεί η απαγόρευση διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε νήπια.

Επίσης, πλήθος επιστημόνων παιδαγωγών και πανεπιστημιακών δασκάλων, Eλλήνων και μη, θεωρούν πως η  διδασκαλία ξένων γλωσσών αρμόζει να ξεκινά σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας. Το Υπουργείο Παιδείας  στην χώρα μας αποφάσισε να ξεκινήσει ειδικό πρόγραμμα εκμάθησης της Αγγλικής από την Α’ και Β’ δημοτικού, όπως συμβαίνει σήμερα σε Αυστρία, Γαλλία, Εσθονία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Φινλανδία, Σουηδία, και Νορβηγία ενώ στην Γαλλία και στην Γερμανία η εκμάθηση ξένων γλωσσών γίνεται από το νηπιαγωγείο. Επίσης, αναφέρω δειγματοληπτικά εισήγηση  της Βασιλικής Δενδρινού, επιστημονική υπεύθυνη και εκπρόσωπος της  Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Εθνικών Ινστιτούτων Γλωσσών, καθώς και μια μεγάλη μελέτη που έγινε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Edelenbos, Johnstone & Kubanek 2006), η οποία περιλαμβάνει σημαντικές ερευνητικές εργασίες που καταδεικνύουν ότι η εκμάθηση μιας δεύτερης ή τρίτης γλώσσας σε πολύ νεαρή ηλικία οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα. Οι ακόλουθες  θέσεις αναφέρονται στην παραπάνω μελέτη:

  •   Ευνοείται ιδιαίτερα η ανάπτυξη της ικανότητας κατανόησης και κυρίως παραγωγής προφορικού λόγου, επειδή τα παιδιά έχουν μια τάση να «παίζουν» με τη γλώσσα και τους ήχους της, η οποία τάση περιορίζεται με την πάροδο του χρόνου. Και αυτό επειδή καθώς αναπτύσσονται οι νοητικές διεργασίες και μεταβάλλεται ο ψυχοσυναισθηματικός κόσμος των παιδιών, οι μεγαλύτεροι μαθητές διστάζουν ή ντρέπονται να υιοθετήσουν χαρακτηριστικά στοιχεία του προφορικού λόγου μιας ξένης γλώσσας.
  •  Σε μικρές ηλικίες τα παιδιά έχουν περισσότερα κίνητρα για μάθηση αφού τους είναι απολύτως φυσικό να ανταποκρίνονται με ενθουσιασμό στις νέες εμπειρίες και σε τεχνικές επανάληψης, μίμησης, κλπ. που εξυπηρετούν την εκμάθηση.
  •   Οι δραστηριότητες που αξιοποιούν φανταστικές ιστορίες, παραμύθια, τραγούδια, παιχνίδια, κ τλ. παροτρύνουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη γλώσσα ως «όλον», ένα σύνολο από λέξεις και φράσεις που παράγουν νόημα, και διευκολύνουν την προσέγγιση διαθεματικών εννοιών τις οποίες αργότερα, στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού, τα παιδιά πρέπει να αναλύσουν και να επεξεργασθούν.
  •   Καθώς το παιδί ανακαλύπτει έναν άλλον γλωσσικό κώδικα, πέραν της μητρικής του γλώσσας, αποκτά μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αναπτύσσει θετική στάση απέναντι σε άλλες γλώσσες και πολιτισμούς.
  •   Η εκμάθηση της άλλης γλώσσας βοηθά το παιδί να συνειδητοποιήσει πώς λειτουργεί η μητρική του γλώσσα επειδή μοιραία τη συγκρίνει με την ξένη.
  •   Η μεταφορά στρατηγικών από τη μητρική στην ξένη γλώσσα ενισχύει τις νοητικές διεργασίες και προωθεί τη γλωσσική ανάπτυξη γενικότερα.
  •   Η εκμάθηση μιας γλώσσας, πέραν της μητρικής, είναι πηγή πνευματικής απόλαυσης και συμβάλλει στην διεύρυνση του γνωστικού ορίζοντα του παιδιού. Τα γλωσσομαθή άτομα αντιλαμβάνονται καλύτερα όχι μόνο τον ξένο αλλά και το δικό τους πολιτισμό, γιατί μπαίνουν σε διαδικασίες σύγκρισης και ανάλυσης των φαινομένων και των συμπεριφορών. (Απόσπασμα από την εισήγηση Βασιλικής Δενδρινού)

Έτσι, λοιπόν καλούμε τους γονείς που τα παιδιά τους βρίσκονται στην προσχολική ηλικία να εξετάσουν προσεχτικά το παραπάνω θέμα λαμβάνοντας υπόψη τους τα νέα δεδομένα και αποτελέσματα ερευνών στον χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης σε ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.

Τέλος, εν’ όψη της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου, θα ήθελα να τονίσω τα μέγιστα οφέλη από την εκμάθηση ξένων γλωσσών και να αναφέρω ότι 

‘… η  γλωσσική  πολυμορφία  αποτελεί  εργαλείο για επίτευξη μεγαλύτερης διαπολιτισμικής κατανόησης…’ ( Συμβούλιο της Ευρώπης ), και δη, όταν αυτό συμβαίνει αβίαστα μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες και δημιουργικό παιχνίδι στην προσχολική ηλικία.

ΕΦΗ Α. ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ - Ιδιοκτήτρια του Κέντρου Ξένων Γλωσσών ‘WILLPOWER – Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ’ στο Αγρίνιο.